mercredi 13 octobre 2010

Port Hardy

My adventure across Canada just begun ! It's hard to believe....
After my farewell party and sleep 3hours. I left home at 6am to catch my first bus to Vancouver Island via Nanaimo to Port Hardy. It was a long day in Greyhound bus, cloudy, with a lot of rain, even that the scenery had been more mysterious and beautiful.

Après ma fête de départ à Vancouver avec tous mes amis et 3h de sommeil. Je suis partie à 6:00 pour aller prendre mon premier bus direction l'ile de Vancouver via Nanaimo pour Port Hardy. Ce fût une longue journée, nuageuse et avec bcp de pluie ce qui a rendu les paysage du voyage très mystèrieux et magnifique !
Port Hardy Hostel Backpackers - $24+taxes

Nice reception & frendly people. To tired to go anywhere after all the day in the bus. I just slept until the next morning.
Accueil sympa a la reception de l'Hostel Backpackers. Mais tro fatiguee pour aller ou que ce soit apres cette journee complete dans le bus. J'ai dormi jusqu'au matin.

My day begun with the eagles' song this morning. After a free coffee,a bagle tosted with strawberry jam and a shower...
Ma journee a commencee avec le chant des aigles ce matin. Apres un cafe gratuit, un bagle avec confiture a la fraise et une bonne douche...

...I descided to have a little walk around (5km) to see the town and the sea shore and maybe have the chance to see some eagles. Everybody say hello to everybody. There is only one main street, and more seagulls than citizens.
...J'ai descide d'aller marcher un peu (5km) pour decouvrir les environs (le village et le bord de mer et peut-etre avoir la chance de voir des aigles). Tout le monde dit bonjour a tout le monde (ca me manquait ca tiens!) et il y a surement plus de cormorants et de mouettes que d'habitants, mais c'est chouette.




Eagles, Ocean, Fresh Air ! Just A M A Z I N G place :)





I feel full of energy and I surprized myself to laugh, alone, when I was looking an eagle on the beach, my tears was not very far... maybe it was the sensation of freedom...
Je me sens pleine d'energie et je me suis surprise a rire, toute seule, quand j'etais entrin d'observer un aigle sur la plage. Mes larmes n'etaient pas bien loin... peut-etre etait-ce le sentiment de liberte qui m'envahissait...



The Ferry had been delayed. Instead of 4:30 it will be 7:30. The ferry come from Alaska and it's happen sometimes.
J'apprends aussi que le Ferry de cet apres midi a ete retarde. Il arrivera a 19:30 au lieu de 16:30. Le ferry vient tout droit d'Alaska, du coup cela arrive parfois qu'il prenne du retard.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire